W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- nowej sygnalizacji na ul. Ordona
- przetargu
Skrzyżowanie ulic Ordona i Jana Kazimierza od dawna znajduje się na liście miejsc wymagających poprawy bezpieczeństwa. Choć miasto wprowadziło tam szereg doraźnych rozwiązań, teraz czas na stałą i kompleksową zmianę. Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że otrzymał już oferty na zaprojektowanie nowej sygnalizacji świetlnej, która ma definitywnie uporządkować ruch i zapewnić pieszym komfort oraz bezpieczeństwo.
Trzy oferty w przetargu
Przetarg ogłoszono pod koniec września. Teraz poznaliśmy zgłoszenia od trzech firm, które deklarują przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej. Najniższa z ofert opiewa na 284 tys. zł, a najwyższa – 319 tys. zł. Wszystkie propozycje są obecnie analizowane pod kątem merytorycznym i finansowym.
Po wyborze wykonawcy podpisana zostanie umowa, a projekt sygnalizacji powstanie w ciągu 240 dni.
Dwa niebezpieczne przejścia wymagają stałego rozwiązania
Na skrzyżowaniu funkcjonują dwa przejścia dla pieszych – oba przywrócone po zakończeniu przebudowy ul. Jana Kazimierza. Do tej pory miasto zabezpieczyło je za pomocą rozwiązań tymczasowych:
- przejście przez ul. Ordona posiada azyl, a po przebudowie pojawiły się progi zwalniające,
- zebra przez ul. Jana Kazimierza została skrócona i wyposażona w azyl.
Choć te działania przyniosły poprawę, eksperci i mieszkańcy nie mają wątpliwości: sygnalizacja świetlna jest konieczna. Ma nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, ale też uregulować coraz bardziej obciążony ruchem węzeł komunikacyjny, w rejonie którego powstają kolejne osiedla.
Warszawa stawia na bezpieczeństwo – kolejne światła w mieście
Skrzyżowanie Ordona i Jana Kazimierza to tylko jedna z wielu lokalizacji, w których miasto planuje lub realizuje instalację nowej sygnalizacji. W tym roku światła pojawiły się m.in. na:
- Woronicza / Spartańska,
- Wólczyńska / Nocznickiego,
- Przyczółkowa / Pałacowa.
Prace trwają także na ul. Słomińskiego oraz na skrzyżowaniach Powstańców Śląskich / Sternicza i Puławskiej / Jagielskiej / Drumli.
Równolegle modernizowane są istniejące sygnalizacje, m.in. na Powstańców Śląskich i Wrocławskiej czy na al. Krakowskiej. Kolejne projekty – dla Marywilskiej, Marymonckiej czy Wysockiego – są już przygotowywane.
Nie tylko bezpieczeństwo, ale i wygoda pieszych
Sygnalizacja poprawia nie tylko bezpieczeństwo, lecz także dostępność. Dzięki niej piesi zyskują przejścia, których wcześniej brakowało. Tak stało się np. na Puławskiej, gdzie nowe przejście stało się alternatywą dla uciążliwej kładki, oraz na Wołoskiej, gdzie po likwidacji kładki powstała zebra z sygnalizacją.
Po analizie ofert miasto wybierze wykonawcę i podpisze umowę. W ciągu 240 dni powstanie pełna dokumentacja projektowa, która otworzy drogę do kolejnego etapu – budowy sygnalizacji.
To ważny krok ku temu, aby jedno z najbardziej obciążonych skrzyżowań w rapidly rozwijającej się części Woli stało się miejscem bezpiecznym i przewidywalnym dla wszystkich uczestników ruchu.






Napisz komentarz
Komentarze