Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 grudnia 2025 23:50
Reklama

Nowe trasy rowerowe. Szykują sie ważne zmiany

Rozpoczęły się prace nad zwężeniem ulicy Marszałkowskiej i stworzeniem drogi rowerowej. Jest to jedna z wielu inwestycji rowerowych zaplanowanych na ten rok - informują władze miasta.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o zapowiadanych inwestycjach rowerowych przez miasto,
  • o tym ile ZDM planuje w tym roku wykonac nowych ścieżek rowerowych.

Władze Warszawy postanowiły dokończyć teleport rowerowy na Marszałkowskiej, który zaczyna się na skrzyżowaniu z ulicą Królewską, a kończy przy placu Bankowym. Na przebudowie zyskać mają nie tylko rowerzyści, ale także piesi. Z myślą o ich bezpieczeństwie i komforcie zostaną przebudowane chodniki, a także pojawi się szpaler drzew.

Dołącz do grupy na Facebooku Wola – Platforma Sąsiedzka.

Dyskutuj, ogłaszaj i pytaj.

"Drogi rowerowe realizujemy nie tylko w centrum Warszawy, ale powodem, dla którego robimy adaptację ulicy Marszałkowskiej pod kątem ruchu rowerowego, pieszego i też uporządkowania kwestii parkowania w tym rejonie" - oznajmił na środowej konferencji prasowej Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Trasa wzdłuż Marszałkowskiej ma być gotowa do końca roku. Nie urwie się ona przy placu Bankowym. Jeszcze w tym roku ZDM planuje przetarg na kolejne odcinki drogi rowerowej wzdłuż Andersa, by połączyć centrum z siecią ścieżek na Żoliborzu. Ta inwestycja, a także m.in. drogi przy al. Solidarności i na Rondzie Zesłańców Syberyjskich będą mogły być zrealizowane przy wsparciu pieniędzy z Unii Europejskiej.

Do końca roku miasto planuje wybudować około 30 km dróg rowerowych. "10 lat temu w roku 2011 dysponowaliśmy w Warszawie 200 km tras rowerowych i to były drogi niezbyt dobrej jakości. W tym czasie udało się bardzo wiele zmienić. W tym roku dysponujemy już siecią 740 km tras rowerowych i chcemy dobić do 800 km w roku przyszłym" - zapewnił wiceprezydent.

Na liście ważnych tras są szlaki, które mają ułatwić dojazd do centrum z Woli

Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej i dyr. ZDM. podkreślił, że 30 km "to i dużo i mało". Jeszcze kilka lat temu budowane były 50-60 km odcinki tras rowerowych. "Zmieniają się czasy, mamy ograniczone finansowanie i brak dopływu środków unijnych" - zaznaczył Puchalski. "Trzeba zrobić miejsce pod infrastrukturę rowerową. Skończyły się już proste projekty, gdzie ciągnęliśmy infrastrukturę rowerową nie wchodząc w duże kolizje z jezdnią, sieciami czy zielenią" - dodał.

Równocześnie miasto szykuje kolejne inwestycje, by zgłosić je w konkursie na dofinansowanie ze środków unijnych. Na liście znajdują się tak ważne trasy jak ul. Andersa i Bonifraterska oraz al. Solidarności (od Okopowej do al. Jana Pawła II), które ułatwią dojazd do centrum z Żoliborza, Woli i Bemowa. Miasto chce też zakończyć z rowerowym absurdem na Rondzie Zesłańców Syberyjskich, gdzie kluczowa trasa kończy się schodami.

Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że chce skoncentrować się także na prawej stronie Wisły. 

Miasto projektuje przebudowę ul. Okrzei, która jest przedłużeniem budowanego mostu pieszo-rowerowego i otworzy dojazd rowerem między Starą Pragą a Powiślem. Na liście szykowanych inwestycji są też tak ważne trasy jak al. Waszyngtona, ul. Patriotów, ul. Lucerny czy ul. Niemcewicza w Wesołej.

PAP/GazetaWoli

Przeczytaj również: Rowery miejskie powracają na ulice. Będzie łatwiej i wygodniej

Miejska mobilność przechodzi w ostatnich latach przechodzi prawdziwą rewolucję. Widać to gołym okiem na warszawskich ulicach, po których coraz częściej mieszkańcy i mieszkanki miasta poruszają się rowerami czy hulajnogami elektrycznymi. Sprzyja temu powstawanie dróg rowerowych na kolejnych ulicach oraz wzrost dostępności alternatywnych dla samochodu środków transportu – chociażby poprzez Veturilo, czyli miejski system wypożyczania rowerów, który w Warszawie funkcjonuje już dekadę.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MonikaTreść komentarza: I to jest dobra informacja. Przechodzę tamtędy codziennie i wiele razy widziałam ostre hamowanie przed tym przejściem. Z niecierpliwością czekam na realizację.Data dodania komentarza: 27.11.2025, 19:05Źródło komentarza: Niebezpieczne przejścia na Lesznie doczekają się sygnalizacjiAutor komentarza: ZałamanaTreść komentarza: Niestety nie zawsze to tak działa. U mnie na podwórku przepełniony kontener stoi kilka miesięcy. Zgłosiłam straży miejskiej i na 19115. Niestety góra śmieci rośnie i nic nie można z tym zrobić. Zapraszam na Nowolipki 28, sami zobaczcie, bo nie mogę dołączyć zdjęcia.Data dodania komentarza: 15.11.2025, 14:03Źródło komentarza: Efektywne zarządzanie odpadami budowlanymi – dlaczego warto postawić na wynajem kontenera na gruz?Autor komentarza: ciekawyTreść komentarza: Kto za to odpowiada? "Terminy rozpraw w obu sprawach są aktualnie odroczone bez terminu, w związku z czym nie ma perspektyw na szybkie zakończenie sporu. "Data dodania komentarza: 11.11.2025, 14:46Źródło komentarza: Fatum nad zabytkową fabryką na Hrubieszowskiej. Dzielnica czeka na kluczowe wyrokiAutor komentarza: SeniorkaTreść komentarza: Ta laurkę to chyba napisał sam dyrektor bo opinia mieszkańców Woli jest innaData dodania komentarza: 22.09.2025, 18:52Źródło komentarza: Wolskie Centrum Kultury – siedem lat dynamicznego rozwojuAutor komentarza: Gdzie jest?Treść komentarza: A CO Z ULICĄ FALKOWSKĄ NA ODOLANACH?Data dodania komentarza: 23.06.2025, 23:46Źródło komentarza: Powstała tuż przed wojną, zniknęła na kilkadziesiąt lat. Ulica Kozienicka powróci na Wolę?Autor komentarza: IroTreść komentarza: Niestety Obozowa, Deotymy, Brożka, Ciołka, Czorsztyńska, itd od ładnych paru lat zawsze zawalone. W 60 procentach parkują przyjezdni. Jak sobota, niedziela, cud ! są wolne miejsca.Data dodania komentarza: 30.05.2025, 17:19Źródło komentarza: Strefa Płatnego Parkowania na Kole i Ulrychowie? Burmistrz Woli chce, by stało się to jak najszybciej
Reklama
Reklama