Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 16 lipca 2025 10:20
Reklama

Ile i jak Wola wydaje na pieniądze na promocję? Sprawdziliśmy to

[TYLKO U NAS] Budżet dzielnicy na 2024 r. przyjęty przez radnych w grudniu ubiegłego roku to 1 097 mln zł. Środki na działalność promocyjną wynoszą 2,2 mln złotych, czyli ok. 0,2% całej kwoty. Sprawdziliśmy, na co wydano te pieniądze.

Dzielnica Wola jest jedną z najbogatszych dzielnic Warszawy. Wyższą kwotę środków do dyspozycji ma jedynie Mokotów. Nie bez powodu – Wola zajmuje 4. miejsce wśród warszawskich dzielnic pod względem liczby mieszkańców, a 3. miejsce jeśli chodzi o najwyższą gęstość zaludnienia. Wysokości budżetów każdej z dzielnic uchwalane są przez radnych m.st. Warszawy rokrocznie w grudniu. Tegoroczny budżet Woli został uchwalony 14 grudnia 2023 r. i wyniósł 1 097 mln zł. W ciągu bieżącego roku był  jednak kilkukrotnie nowelizowany. Finalnie został podwyższony o ok. 151 mln w stosunku do pierwotnej wersji i wynosi obecnie 1 246 mln złotych. 

W pierwotnej wersji budżetu najwięcej wydatków zaplanowano na edukację (ponad 620 mln), ład przestrzenny i gospodarkę nieruchomościami (ponad 209 mln), ochronę zdrowia i politykę społeczną (ponad 77 mln) oraz zarządzanie strukturami samorządowymi (ponad 60 mln). Najmniej kosztownymi pozycjami w układzie zadań były z kolei działalność promocyjna i wspieranie rozwoju gospodarczego (ponad 2 mln zł) oraz tzw. finanse i różne rozliczenia (niemal 800 tys. zł).

Imprezy, gadżety i reklama w mediach społecznościowych

O to, jaki był sposób wydatkowania środków na działalność promocyjną i wspieranie rozwoju gospodarczego w 2024 r., w tym jakie umowy zostały w ramach tych kategorii zawarte zapytaliśmy Marcina Jakubika, rzecznika Dzielnicy Wola. Środki te dzielą się na kilka zadań: 

  • promocję krajową, w tym: udział w wystawach, targach, imprezach promocyjnych; wydawnictwa, w tym wydawnictwa multimedialne; reklama w mediach, zakup materiałów promocyjnych oraz zarządzania marką miasta Warszawy

  • współpracę regionalną

  • dekorację miasta

  • obsługę inwestorów i promocję gospodarczą

Gazetę Woli w szczególności zainteresowały dwie najbardziej budżetowe pozycje: promocja krajowa oraz obsługa inwestorów i promocja gospodarcza. 

Targ śniadaniowy w parku Moczydło. Uczestnicy targu siedzą w strefie gastronomicznej pod zadaszeniem.
Targi Śniadaniowe w Parku Moczydło. Fot, Urząd Dzielnicy Wola

Największa kwota została wydana na udział w imprezach promocyjnych. Dzielnica Wola zawarła do tej pory 10 umów o łącznej kwocie 1 428 294 zł. W ramach tych środków zostały zorganizowane następujące wydarzenia:

  • Koncert zespołu „Sound 'n' Grace" - 110 700,00 zł brutto

  • „Wola Hip Hop Festiwal 2"  - 121 770,00 zł brutto

  • „Wolskie potańcówki"  - 140 000,00 zł brutto.

  • „Aktywne wakacje" -  61 500,00 zł brutto

  • „Wolskie grillowanie – z grillem przez świat" - 159 900,00 zł brutto.

  • Wydarzenie o charakterze edukacyjno-historycznym upamiętniające 80. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego - 31 000,00 zł brutto.

  • Koncert Warszawsko-Lubelskiej Orkiestry Dętej - 29 520,00 zł brutto.

  • Widowisko artystyczne pn. "Dancing na Kercelaku. Wola x MOD"  - 147 600,00 zł brutto

  • Koncert „Małej Orkiestry Dancingowej" – 30 000,00 zł brutto

  • „Targi śniadaniowe" w ramach Budżetu Obywatelskiego - 596 304,00 zł brutto.

Na wydawnictwa Dzielnica Wola wydała w 2024 r. jak dotąd 99 392,44 zł brutto. Za tę kwotę została wykonana korekta, skład, łamanie i kolportaż dzielnicowej gazety - Kuriera Wolskiego. Z kolei na gadżety promocyjne zostały zawarte cztery umowy:

  • na ręczniki wywijane - w kwocie 10 tys. zł brutto
  • na gadżety promocyjne: notatniki, kubki, skarpety długie, antystres serce, apaszki damska, krawaty męskie, pendrive, kable do ładowania, silikonowe podkładki pod napoje, puzzle, plecaki, torby bawełniane, pióra kulkowe, kubeczki, opaski odblaskowe, zawieszki odblaskowe oraz buff/chusty – w kwocie 80 878,65 zł brutto
  • na czekoladowe owieczki –  w kwocie 26 752,50 zł brutto
  • na zestawy herbata i czekoladka – w kwocie 36 715,50 zł brutto

Jak się dowiedzieliśmy, gadżety promocyjne były rozdawane podczas wydarzeń, festynów innych wydarzeń, które odbywają się na Woli. Wykorzystywano je również jako np.: nagrody w konkursach szkolnych oraz zawodach sportowych. 

Dzielnica w 2024 r. promowała się również w mediach społecznościowych. Zawarto w tym roku umowę na realizację kampanii promocyjnej w serwisie Facebook na kwotę 66 469, 20 zł. 

Wolskie Spotkania Kobiet mają pobudzić przedsiębiorczość

Jednym z celów strategii miasta, czyli Strategii #Warszawa2030 jest rozwój przedsiębiorczości i biznesu. Aby spełnić ten cel, Wola prowadzi projekt Wola Kobiet Biznesu. Środki na ten projekt zostały zaplanowane w ramach pozycji obsługa inwestorów i promocja gospodarcza. Za kwotę 35.977,50zł zostały zrealizowane 3 spotkania networkingowe, sieciujące, integrujące dla przedsiębiorczyń. Przedmiotem umowy było zapewnienie przestrzeni na spotkania, zapewnienie oprawy artystycznej i muzycznej, zapewnienie udziału w spotkaniu prelegentów, którzy poprowadzili wykłady/warsztaty zgodnie z tematyką spotkania,  zaproszenie do udziału w projekcie i spotkaniu organizacji/fundacji zajmujących się tematyką przedsiębiorczości kobiet, zabezpieczenie cateringu oraz zakup książek. 

Pokaż w nowej karcie:
Fot. Urząd Dzielnicy Wola
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Teresa 01.12.2024 20:38
Brakuje jednak edukacji w zakresie szanowanua otaczającej nas zieleni, utrzymania czystoście. Wszędzie widać śmieci, porzucone hutelki po alkoholu, puszki. Bardzo często właściciele piesków nie sprzątaja po nich, wręcz wyprowadzają je na spacer poza obręb zamieszkiwanych pisesji i tam pieski się załatwiają. Kochani edukacja również ma ogromne zanczenie. Pozdrawiam

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Gdzie jest?Treść komentarza: A CO Z ULICĄ FALKOWSKĄ NA ODOLANACH?Data dodania komentarza: 23.06.2025, 23:46Źródło komentarza: Powstała tuż przed wojną, zniknęła na kilkadziesiąt lat. Ulica Kozienicka powróci na Wolę?Autor komentarza: WolakTreść komentarza: Widać, że autor tego tekstu to tzw. zawodowy aktywista miejski, działacz "na rzecz i ku poprawie". W życiu nie miał samochodu (bo go nie stać?) i nie ma żadnego pojęcia o tym, jak trudno jest znaleźć miejsce na zaparkowanie w tej części Woli. Douczyć się młody człowieku, życia trochę poznać!Data dodania komentarza: 19.06.2025, 19:24Źródło komentarza: Mistrzowie parkowania #7 - obraz nielegalnego parkowania na Woli.Autor komentarza: IroTreść komentarza: Niestety Obozowa, Deotymy, Brożka, Ciołka, Czorsztyńska, itd od ładnych paru lat zawsze zawalone. W 60 procentach parkują przyjezdni. Jak sobota, niedziela, cud ! są wolne miejsca.Data dodania komentarza: 30.05.2025, 17:19Źródło komentarza: Strefa Płatnego Parkowania na Kole i Ulrychowie? Burmistrz Woli chce, by stało się to jak najszybciejAutor komentarza: IroTreść komentarza: Nie prościej udostępnić dokument do wglądu? Przecież nie pojadę do urzędu specjalnie, żeby stać w kolejce, żeby obejrzeć dokument. To są proste rzeczy i dotrzecie do większej liczy ludzi.Data dodania komentarza: 30.05.2025, 17:14Źródło komentarza: Nowy Plan Urządzenia Lasu dla WoliAutor komentarza: AgriTreść komentarza: Czy oprócz publikacji zdjęć autor zgłasza również ujawnione wykroczenia odpowiednim służbom? Szkoda byłoby, gdyby ta praca nie znajdowała odzwierciedlenia w egzekwowaniu prawa przez służby. Większość zdjęć prezentuje czyny zagrażające bezpieczeństwu lub niszczące przestrzeń publiczną.Data dodania komentarza: 11.04.2025, 12:35Źródło komentarza: Mistrzowie parkowania #50. Na zakazie, na trawniku, na chodnikuAutor komentarza: SąsiadTreść komentarza: Czy to artykuł sponsorowany, albo napisane przez Dyrektora? Ps. Na Działdowskiej działy się równie ciekawe rzeczy wcześniej.Data dodania komentarza: 12.03.2025, 13:55Źródło komentarza: Wolskie Centrum Kultury – siedem lat dynamicznego rozwoju
Reklama
Reklama